Gestionarea stresului este doar primul pas către construirea inteligenței emoționale

Abilitatea cheie : Conștientizarea de sine
Gestionarea stresului este doar primul pas către construirea inteligenței emoționale.

Știința atașamentului indică faptul că experiența ta emoțională actuală este probabil o reflectare a experienței tale timpurii de viață.

Capacitatea ta de a gestiona sentimentele de bază, cum ar fi furia, tristețea, frica și bucuria depinde adesea de calitatea și consistența experiențelor emoționale de la începutul vieții tale.

Dacă îngrijitorul tău principal în copilărie a înțeles și a apreciat emoțiile tale, este probabil că emoțiile tale au devenit bunuri valoroase în viața adultă.

Dar, dacă experiențele voastre emoționale din copilărie au fost confuze, amenințătoare sau dureroase, probabil că ați încercat să vă distanțați de emoțiile voastre.

Dar a fi capabil să te conectezi la emoțiile tale – a avea o conexiune moment la moment cu experiența ta emoțională în schimbare – este cheia pentru a înțelege modul în care emoția îți influențează gândurile și acțiunile.

Experimentați sentimente care curg, întâmpinând o emoție după alta pe măsură ce experiențele tale se schimbă de la un moment la altul?

Emoțiile tale sunt însoțite de senzații fizice pe care le experimentezi în locuri precum stomacul, gâtul sau pieptul?

Experimentați sentimente și emoții individuale, cum ar fi furia, tristețea, frica și bucuria, fiecare dintre acestea fiind evidentă în expresiile faciale subtile?

Poți experimenta sentimente intense care sunt suficient de puternice pentru a capta atât atenția ta, cât și a celorlalți?

Acorzi atenție emoțiilor tale? Fac ele considerent în luarea deciziilor tale.?

Dacă vreuna dintre aceste experiențe nu este familiară, este posibil să fi „refuzat” sau „oprit” emoțiile tale. Pentru a construi EQ – și a deveni sănătos din punct de vedere emoțional – trebuie să vă reconectați la emoțiile de bază, să le acceptați și să vă simțiți confortabil cu ele.

Puteți obține acest lucru prin practicarea atenției.

Urmărește www.pestrada.ro, vom posta periodic aprope zilnic materile și informașii utile ce te vor ajuta să dezvolși inteligenșa empoțională .

http://pestrada.ro blog de supraviețuire urbană și videotutoriale autoapărare eficientă .

Cu un click aici avem un clip pentru tine 

Canal de youtube DinExperienta

 

 

 

3 clipuri scurte de supraviețuire urbană și lupte de stradă

Autoapărare. Cea mai bună gardă de luptă pe stradă. Supraviețuire urbană.

Mai jos aveți trei clipuri prezentate de blogul pestrada.ro                                      despre supraviețuire urbană și videotutoriale autoapărare eficientă.

Supraviețuire urbană principii care îți pot salva viața.

Poziția în care să stai când ești în pericol.

pestradă.ro blog de supraviețuire urbană și videotutoriale autoapărare eficientă

Principalele riscuri pe care românii le percep drept posibile în cazul locuinţelor lor.

Potrivit unui sondaj realizat de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) împreună cu IRES, cutremurul reprezintă unul dintre principalele riscuri pe care românii le percep drept posibile în cazul locuinţelor lor.

Astfel, într-un clasament al riscurilor de care populaţia se teme cel mai mult,

riscuri la care sunt expusi romanii postate pe blogul de supravietuire urbana pestrada.ro

1.incendiile se situează pe primul loc (55%),

2.urmate de cutremur (50%),

3.furtună/vijelie (35%),

4.explozie (27%),

5.inundaţii (24%),

6.furt din locuinţe (20%) ş

7. alunecări de teren (14%).

Ce să faci dacă te simți urmărit sau urmărită?

În acest clip, blogul de supraviețuire urbană și videotutoriale de autoapărare eficientă pestrada.ro îți prezintă în cîteva minute cîteva ponturi ce să faci dacă te simți urmărit sau urmărită. Pentru alte informații utile urmărește canalele de youtube DinExperienta și SarmyLee

4 atribute ale inteligenței emoționale

Inteligența emoțională este definită în mod obișnuit de patru atribute:

Auto-gestionare – ești capabil să controlezi sentimentele și comportamentele impulsive, să-ți gestionezi emoțiile în moduri sănătoase, să iei inițiativă, să-ți urmezi angajamentele și să te adaptezi circumstanțelor în schimbare.
Conștientizarea de sine – Îți recunoști propriile emoții și modul în care acestea îți afectează gândurile și comportamentul. Îți cunoști punctele forte și punctele slabe și ai încredere în tine.
Conștienotizare socială – Ai empatie. Puteți înțelege emoțiile, nevoile și preocupările altor oameni, puteți prelua indiciile emoționale, vă puteți simți confortabil social și puteți recunoaște dinamica puterii într-un grup sau organizație.

Managementul relațiilor – Știți să dezvoltați și să mențineți relații bune, să comunicați clar, să inspirați și să influențați pe alții, să lucrați bine în echipă și să gestionați conflictele.

Ce este inteligența emoțională?

Există o multitudine de definiții ale inteligenței emoționale:

„Capacitatea de a monitoriza sentimentele și emoțiile proprii și ale altora, de a le discrimina între ele și de a folosi aceste informații pentru a ghida gândirea și acțiunile unuia”.

„O serie de capacități, competențe și abilități non-cognitive (emoționale și sociale), care influențează capacitatea unuia de a reuși să facă față cerințelor și presiunilor de mediu.“

„Capacitățile de a crea rezultate optime în relațiile cu tine și cu ceilalți.”

„Inteligența emoțională este ansamblul de abilități la care ne place să ne gândim că sunt de cealaltă parte a fișei de raport din competențele academice.”

„Capacitatea de a percepe emoțiile, de a accesa și de a genera emoții, astfel încât să ajute gândirea, să înțeleagă emoțiile și semnificațiile emoționale și să reglementeze emoțional în moduri care promovează creșterea emoțională și intelectuală.”, definiție revizuită

„Abilitatea mintală cu care ne naștem ne oferă sensibilitatea emoțională și potențialul pentru abilitățile de management emoțional care ne ajută să ne maximizăm sănătatea, fericirea și supraviețuirea pe termen lung.„ (Hein 2005)

„Să știi cum să separi sănătos de sentimentele nesănătoase și cum să transformi sentimentele negative în cele pozitive.„

„Inteligența emoțională este potențialul înnăscut de a simți, folosi, comunica, recunoaște, aminti, învăța de la, gestiona, înțelege și explica emoțiile.”

„Inteligența emoțională este abilitatea ta de a recunoaște și înțelege emoțiile din tine și din ceilalți și capacitatea ta de a folosi această conștientizare pentru a-ți gestiona comportamentul și relațiile.”

„EQ atinge stăpânirea de sine și socială prin a fi inteligent cu emoții de bază.”

sursă articol : wikipedia.org

5 citate despre inteligență emoțională

1. “ Unii oameni consideră că doar intelectul contează: cum să rezolvi probleme, cum să obti bani, cum să identifici un avantaj și să îl prinzi. Însă funcțiile intelectului sunt insuficiente fără curaj, dragoste, prietenie, compasiune și empatie.”
Dean Koontz

2. “ Inteligența emoțională este un mod de a recunoaște, înțelege și alege cum simțim, gândim și acționăm. Ea ne modelează interacțiunile cu alții și înțelegerea despre noi înșine. Ea definește cum și ce învățam; ne permite să ne setam prioritățile; ne determină majoritatea acțiunilor zilnice. Studiile arată că este responsabilă pentru 80% din succes.”
J. Freedman

3. “Dezvoltarea inteligenței emoționale este unul dintre modurile de a te proteja de relații dăunătoare. Este o știință care a fost studiată și rafinată de peste un deceniu. Conform studiilor, respectul reciproc și comunicarea eficientă sunt aspecte cheie ale inteligenței emoționale.”
Liz Miller

4. “Taria de caracter și inteligență emoțională în față eșecurilor pentru a învață din ele sunt miezul succesului”
Robert Kiyosaki

5. “Inteligenta emoțională crește prin percepție. Uită-te la momentul prezent și observă situația de la nivelul sentimentului.”
Deepak Chopra